1 januari 2007

Bloemenstalletje















Ik ben meer dan twee dagen bezig geweest met het in elkaar zetten van het Artitec bloemenstalletje! Ik dacht dat het sneller kon. OK, ik heb ook andere dingen tussendoor gedaan. Dat heb je zo met de kerstdagen. Je kan gewoon in de huiskamer werken en ondertussen gezellig zijn. Dus al met al veel plezier gehad.

De werkbeschrijvingen van Artitec zijn erg goed. Het is misschien even wennen dat (1) je het eerst moet losschuren van de gietmallen, (2) je secondenlijm moet gebruiken en (3) het model een kaaskleur heeft als het in elkaar gezet is (je moet het zelf geheel schilderen). Belangrijk bij Artitec is dat je eerst alles even met een stukje schilders-tape in elkaar zet om te zien of het past. Dat had ik niet gedaan dus moest ik een paar onderdelen met een mesje eerst weer uit elkaar halen. Verder heb ik eigenlijk gewoon de bijgesloten gebruiksinstructie gevolgd, behalve dat ik de bloempotten in de keet wit geschilderd heb en de kleur van de wanden binnen lichtbruin, zodat je in het halfdonker meer van het interieur ziet. Tussen de deuren heb ik een stukje heel dun ijzerdraad gemonteerd als scharnier, zodat er ook een mooie kier ontstaat. Oh ja, iets waar ik erg trots op ben is dat ik de openslaande deur ook met een dun ijzerdraadje als windhaak schuin open heb gezet. Ik vind dit bouwpakket(je) een aanrader. Ik ben nu alweer begonnen aan het Zaanse arbeiderswoning van Artitec.