30 april 2006

Foliage

Stap 4
Tenslotte wordt de bijgeleverde foliage er overheen gestrooid. Dat gaat als volgt. Zoek een lieftallige assistente, in mijn geval had ik er zelfs twee: mijn dochters van 8 en 11. De laatste draaide voor mij de boom voorzichtig rond aan de stam. Ikzelf bediende de spuitbus met haarlak en de grote keukenzeef. Mijn dochter van 8 strooide de foliage in de zeef. Een grote krant diende als opvangbak. Let even niet op de lucht. Die trekt wel weg. Voor wie nog niet duidelijk is hoe het werkt: je spuit op de boom terwijl je ondertussen de zeef erboven heen en weer beweegt. Door het draaien wordt alles goed verdeeld en doordat de toevoer door Marit van 8 goed wordt gedoseerd, krijg je een regelmatige verdeling. Eigenlijk is een beetje onregelmatig juist wel leuk. Let op dat er niet een te dikke laag foliage op de uiteinden komt. Je moet nog door de boom heen kunnen kijken. Tenslotte de stam nog even bijkleuren met acrylverf en klaar is Kees.